BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, August 31, 2006

ReAliti++siapa pengubahnya??

..Innallah ha ma'ana....

Bila kita menyingkap perjuangan Rasulullah saw dan para sahabatnya, kita lihat mereka telah terjun ke tengah-tengah medan untuk menyempurnakan tugas mengembang dakwah Islan dengan jihad dan pengorbanan.

Selepas kewafatan Rasulullah saw , mereka bertebaran diseluruh pelusuk bumi laksana sinar matahari untuk menawan timur dan barat, menghancur leburkan toghut, membawa rahmat keseluruh alam dan memimpin manusia menuju syurga.

Sedang umat mula tunduk kepada godaan dunia, tertarik kepada kemewahan dan perhiasan hidup didunia , muncullah Umar bin Abdul Aziz , seorang pemimpin yang unik , disediakan oleh Allah untuk umat ini. Beliau dikurniakan jiwa yang tinggi , iman yang kuat, dan akhlak yang mulia.

Beliau melihat sedikit kemewahan dan kelengahan dari dakwah dan jihad sebagai tanda awal berlakunya penyelewengan dari kebenaran.

Begitu sensitif sekali jiwa Umar bin Abdul Aziz dalam melihat permasaalahan umat.

Oleh itu bagaimanakah kita dalam melihat masalah umat yang makin parah ?

Kekayaan umat Islam dirampas, iman menjadi lemah, neraca hidup bertukar dan hukum al-Quran dijauhi. Mereka juga mendidik keturunan orang Islam dengan idealogi-idealogi yang bertentangan dengan Islam dengan berbagai nama dan pakaian yang mempersonakan.

Masyarakat akan sentiasa disibukkan dengan kepayahan mencari sesuap makanan. Akibatnya mereka menjadi penat dan letih sehingga mereka tiada kesedaran untuk mendengar nasihat dan petunjuk untuk kembali kepada Allah.

Pelbagai stategi dilakukan untuk memastikan semangat juang pemuda Islam hinggakan sukar untuk kita lihat potensi yg ada utk menjulangkan islam kembali....musuh bijak mengatur stategi hingga muda mudi sanggup tunduk pada syahwat...dan bergelumang ngan dosa..apa usaha kita..

Kata Muhamad Ahmad Ar-Rashid,

“ Inilah genarasi baru dari putera-putera Islam. Mereka itu adalah anak-anak singa yang bertukar menjadi kijang yang pengecut.. sebenarnya mereka itu adalah putera-putera muslimin yang merdeka. Tetapi mereka diperhambakan , lalu mereka bergembira.”

Sistem pendidikan jahiliah dan ciptaan Yahudi , Kristian dan materialisme itu telah melahirkan kijang-kijang yang pengecut. Mereka tidak lagi menerkam sebaliknya melepaskan diri dari keazaman dan lari dari tanggungjawab.~abu umar~

sedarlah diri dan sahabat sekalian...kita sebenarnya di kelilingi jerangkap samar yang tanpa disedari kita juga pernah terperangkap...sama2lah kita muhasabah diri..dan tidak hanya mengutamakan kebahagian dunia..kerna perjalanan kita masih jauh..
mungkin kita kandas
@mungkin jua kita selamat......

0 comments: