BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, October 06, 2006

Ramadhan...

Alhamdulillah pertama dan selamanya berasa bersyukur kepada Allah SWT dapat bertemu dengan kekasih yang kita nantikan hampir setiap tahun dan kita dapat berada bersama kekasih kita yang disayangi... .

Ramadhan dtg lagi..
Marilah kita perbetul diri
Baiki diri
dan tingkatkan kualiti kendiri..

Semoga taqwa pakaian dan imej kita
di bulan yang penuh keberkatan ini..

Sayangilah ramadhan kerana ALlah, insafilah diri dengan sabda nabi siapa yang berpuasa di ramadhan dengan keimanan dan muhasabah diri terampun dosanya yang lalu dan akan datang. apakah ramadhan kita berteman keimanan atau hanya ikut ikutan. apakah ramadhan kita penuh dengan pengawasan diri atau hanya menahan lapar dan dahaga.

Celik tak celik sekelip mata saja Kekasih kita meninggalkan kita....
Adakah segala amalan kita menepati piawai Ramadhan?

innamal mu'minun la' yang qudhi abadan
Sesungguhnya mu'minun itu tidak terhenti sekadar itu sahaja

Ya 4JJ1,bersihkan & hapuskanlah kekotoran zahir & batin kami dengankesempurnaan KeampunanMu & lautan KemaafaaanMu. Kueniakanlah kepadakami dengan pakaian ZUHUD & TAQWA,mengkhidmati makhluk & menurutiSUNNAH dengan bersih & nyata.Jadikanlah maksud kehidupan kami untukmeninggikan & mengharumkan agama MUHAMMAD S.A.W.Jadikanlah kami sebagai Mentari Ilmu & Kau jadikanlah amalan kebaikan kami sempurna.& orang-orang yangbertaqwa juga akan memilih jalan amalan SOLEH dengan sinarkecemerlangannya & jadikanlah kami seumpama mata air yang mengairi Taman Islam di musim gugur sehingga Kiamat...

0 comments: