BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, March 20, 2007

Sedarkah kita??


Islam itu indah Islam itu Suci...
Imbaulah masa-masa yang telah berlalu pasti akan kau temui satu zaman yang didokong oleh pahlawan Islam, pimpinan-pimpinan Islam dan orang-orang yang solleh.

Namun, setelah beberapa generasi berlalu, umat Islam diselubungi kelekaan. Akibatnya umat Islam itu ditakluki dan ditindas oleh perancangan-perancangan Yahudi dan kerajaan-kerajaan kafir.

Kekayaan mereka dirampas,
Iman menjadi lemah,
neraca kehidupannya bertukar
dan hukum al Quran dihindari.

Mereka juga mendidik keturunan orang-orang Islam dengan ideologi yang bertentangan dengan Islam dengan berbagai nama dan pakaian yang mempesonakan.

Begitulah pewaris-pewaris Fir’aun telah memperdayakan umat kita;

“Mereka saling merancang dan merangka konspirasi untuk membuat kerosakan dan mengubah masyarakat supaya menjadi sampah-sarap yang tenggelam di dalam lumpur noda dan kejahatan. Masyarakat akan sentiasa disibukkan dengan kepayahan mencari sesuap makanan. Akibatnya mereka menjadi penat dan letih sehingga mereka tiada kesedaran untuk mendengar nasihat dan petunjuk mahupun kembali kepada Deen Allah SWT.”
Fi Zilaalul Quran


Adakah kita harus selesa dengan keadaan yg menyelubungi hidup kita ini...?? Bangunlah wahai diri..bangunlah dari lena bangunlah dari mimpi...sama2 kita mara demi islam yg dicintai..tingkatkan usaha dalam bidang yg kau ceburi sekali kau gagal pasti ada kejayaan yg menanti..kalau bukan dlm akademik may be sahsiah kau terpuji..but moga mampu didik diri jadi insan yg terpuji+ dapat redha Illahi...Ameen Ya Rabb...Buat sahibah2 yg disayangi doakn ana di sini..moga sama2 kita berusaha seperti kita berada di bumi wakafan ma3...kejayaan pasti diharapkan tapi biarlah kita lalui marhalah hidup ini dengan penuh keredhaan dan sentiasa ada pergantungan..nasihat kalian ana harapkan sebagai peringatan dalam perjalanan....Moga Allah permudahkan kita semua...

0 comments: