BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 18, 2009

Langit Illahi

Tuhan tidak lupakan kita
"Walau diri seringkali alpa...
Walau dibeban segunung dosa...
Walau jauh dari rahmat-Nya..."
Dan Dia masih memberi Sinar Peluang
Untuk terus membaca dan membaca


Buku yang amat baik buat semua lapisan masyarakat bahkan sangat baik buat mereka yang masih mencari sinar kebenaran. Bahasa yang mudah dan santai. Walaupun penulis buku ini baru sahaja turun di medan ini bersemuka dengan pembaca dengan buku-bukunya. Ana doakan kejayaan beliau bukan hanya dalam penerbitan buku, novel namun kejayaan dalam menyentuh hati-hati manusia kembali kepada Pencipta. Moga Allah mudahkan.

Buku ini benar-benar membawa kita kembali mencari diri kita yang sebenar. Kembali kepada pencipta dan kembali memikirkan asal usul kita. Kalau di tanya asal usul pasti banyak jawapannyakan. Bukan kampung kita di Besut, Arau, Mersing, Segamat, Pasir Puteh. Bukan itu. Kampung akhirat kita ingat ke. Tujuan hidup dan mengapa kita diciptakan kita ingatkah?

Dalam kekalutan kita memenuhi komitmen terhadap sistem hidup dewasa ini sering menyebabkan kita lalai dan alpa. Justeru tiga persoalan asas InsyaAllah di kupas dengan baik oleh saudara Hilal Asyraf. Persis pengisian-pengisian di Mahadku dahulu.
  • Dari mana kita didatangkan?
  • Kenapa kita didatangkan?
  • Ke mana kita akan pergi?

Pelbagai lagi topik menarik yang dibincang dan dikupas oleh penulis buku ini. InsyaAllah tidak rugi anda mendapatkannya. Semoga Allah memandang usaha kita yang kecil ini untuk mencari dan memelihara sinar hidayahnya. Moga semuanya dikira sebagai ibadah agar syurga tempat kita semua berkumpul dan bersua.

NT::
  • Currrently with VT and planning next pit stop during school holiday.
  • Menunggu kepulangan dua srikandi dari menimba ilmu di bumi wakafan Matri dan Perlis Darul Sunnah =) . Along tunggu ni

0 comments: