BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, August 24, 2009

Novel VT

Dinamika seorang muslim adalah apabila dia menyeimbangkan setiap aspek kehidupannya: dalam pelajarannya, dalam aktiviti luarnya, dalam dakwah dan tarbiyahnya. Ya dalam semua aspek spritual, emosi, fizikal dan intelektual perlu di seimbangkan. Tawazun~keseimbangan itulah yang kita perlu lakukan.

Nyata buku Vt tampil dengan mengetengahkan sukan sebagai ibadah. Sekaligus mengubah konsep pemikiran ibadah hanya pada perkara pokok seperti solat, sedekah dan di dalam masjid. Namun sebenarnya seluruh ruang lingkup hidup kita adalah ibadah.

Kemunculan pelbagai watak hasil adaptasi keluarga vt penulis novel ini, sedikit sebanyak membawa pembaca-pembaca mengetahui dunia bola tampar dalam santai, pergaulan berhikmah dan realiti remaja. Peribadi Ust. Hussam dan team VTnya pasti menjanjikan satu perubahan buat diri pembaca dengan izin Allah jua. Bukan senang ingin merungkai permasalahan demi permasalahan. Kita berusaha untuk mengatasi dan mengubah sikap manusia. Namun, Allah jualah yang dapat membantu dan hidayah itu hanya milik-Nya. Justeru jangan lepaskan peluang membaca.


Memetik kata-kata di dalam buku ini

"Mengangkat sukan sebagai ibadah bukanlah satu perkara mudah. Ia memerlukan perjuangan dan pengorbanan. Malah hendak membina manusia yang memikul tangungjawab ini dengan ikhlas sahaja sudah sukar"

0 comments: