BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, September 11, 2009

Seputar Wad Pediatrik


Hospital Tunku Fauziah, Kangar Perlis
2-3 September 2009

Melihat saranan supersenior dan senior di dalam yahoo.group tentang attachment terusik juga dibuatnya. Namun tekad untuk buat perancangan ini pada tahun depan bersama beberapa teman yang lain. Maklumlah sentiasa digembar-gemburkan pelajar luar negara kurang kemahiran praktikal. Tercabar juga sebenarnya. Sebenarnya tahun ini, masa agak padat untuk diisi dengan program sebegini. Namun perancangan Allah siapa tahu =)


~Gementar sebenarnya~

Syukur ke hadrat illahi kerana dengan keizinan-Nya di beri peluang yang tidak disangka-sangka untuk menghadiri 'elective programme' di wad pediatrik. Tanpa sebarang perancangan rasmi di pihak sinar, Allah buka peluang ini melalui ajakan seorang sahabat. Apa lagi, peluang baik tidak harus dilepaskan. Perancangan-Nya lebih pantas. Walaupun hanya dua hari, pengalaman ini sedikit sebanyak memberi pendedahan bahawa kehidupan di hospital tidak la teruk mana hingga tidak boleh bernyawa. Syukran juga pada Dr. Syuib dan Dr. Asmi atas nasihat dan tunjuk ajar kalian. Mereka bekas pelajar perubatan mesir aka ex-senior kami yang sedang mengharungi detik-detik housemanship mereka. Moga redha Allah bersama kalian. Moga kami dapat mengikut jejak langkah kalian.

~Merenung jauh masa hadapan~

~Ayuh! Teruskan melangkah~

Adik-adik NNJ (Neonatal Jaundice)

Low Birth Weigh vs Macrosomic Baby
Both are cute =)
Bersama pelajar klinikal Allianze College of Medical Sciences
Cuba teka yang mana berasal dari Sumatera =)
Salam perkenalan daripada Sinar buat kalian
Seinfiniti terima kasih juga kepada Dr. Jamal atas keiizinannya, Dr. Nasir atas kelas tutorialnya, Dr. Lim atas diskusinya.

2 comments:

Husna Sani said...

jeles betul, mana aci!
nak pg sekali, jomla kte g taun depan,
jomla, jomla, jomla..

sinar_islami said...

blh2 jom kita p sama-sama...
insyaAllah sama2 kita berbakti demi islam tercinta

ps:: btw aci kat india (^_^)