BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, October 20, 2009

Seputar Dinner Bersama Tuanku

Kaherah, 19 October- Ketibaan Raja Muda Perlis Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail dan Raja Puan Muda Perlis, Tuanku Hajah Lailatul Shahreen Akashah dan rombongan disambut dengan penuh meriah oleh anak-anak perlis di Perlembahan Nil pada pagi ini.

Majlis makan malam yang diadakan pada malam harinya turut diserikan dengan kehadiran dua orang puteri baginda dan Dato' Dr Md Isa Sabu selaku Menteri Besar Perlis beserta rombongan dari Majlis Agama Negeri Perlis. Majlis ini secara tidak langsung telah merapatkan hubungan antara pemerintah dengan rakyatnya.

Karakter Tuanku dan isteri baginda yang cukup ramah dan mudah didampingi secara tidak langsung memudahkan interaksi dua hala diwujudkan. Kemaslahatan rakyat dapat dijaga sebaik mungkin. Silaturrahim dan jurang juga di rapatkan.

Majlis turut diserikan dengan persembahan nasyid oleh Al-Irfan iaitu kumpulan nasyid Anak-Anak Perlis yang bakal mengegarkan Malaysia suatu hari nanti. Semua Pelajar-pelajar turut terharu di atas pemberian 'duit raya' daripada Tuanku dan pihak istana serta daripada wakil Baitul Mal. Ingatan ini secara tidak langsung mengubat kerinduan anak-anak perlis di perantauan kepada kampung halaman.


sementara menunggu, pukul gambar kejap

sempat adik kita ni study


Ketibaan...Ahlan Wa Sahlan

Semeja dengan Tuanku Raja Puan Muda Perlis

Sangat la banyak makanan VIP~table 2


Mabruk, persembahan yang baik!!

NB::

  • Maaf, lama tak buat karangan berita =) Kekok rasanya.
  • Bercampur baur sebenarnya perasaan hadir majlis makan malam. Dinnerphobic (^_^)
  • Alhamdulillah dapat duit raya. Ampun Tuanku, Syukran kami ucapkan.

0 comments: