BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, January 23, 2013

23 Januari 2013 Dalam Sejarah

Alhamdulillah thumma Alhamdulillah thumma Alhamdulillah.. Tiada kalimah yang lebih agung, di hari ini melainkan setinggi-tinggi pujaan padaMu Ya Rabbi..


23 Januari 2013.. Penuh pengharapan!

Selesai sudah peperiksaan yang cukup mendebarkan hati ini.

Hari ini merupakan hari bersejarah buat kami. Inilah hari terakhir saya, sahabat-sahabat Gen6 dan sebahagian angkatan tahun akhir 2012 Fakulti Perubatan Universiti Kaherah menduduki peperiksaan akhir demi sekalung ijazah. Ijazah itulah yang bakal merubah hidup kami. Walaupun itu bukanlah segala-galanya, tapi ijazahlah wasilah untuk kami mencari redha Allah dan jalan untuk mendekati dan berkhidmat pada masyarakat kelak.

Perjuangan ini masih belum terhenti. Doa dan tawakal harus mengiringi. Keputusan peperiksaan sudah pasti mendebarkan kami. Inilah saat penantian yang penuh pengharapan buat kami. Doakan keputusan yang cemerlang milik kami semua ya. (^_^)

Jutaan kemaafan saya ucapkan kepada yang mengenali terutamanya suami yang dikasihi, Ummi Lek, Ibu Abah, adik-beradik, keluarga besar, pendidik, angkatan Gen6, sahabat-sahabat, adik-adik..maafkan salah silap sepanjang kita berinteraksi, jika ada tersalah bicara dan tingkah-laku yang tidak berkenan di hati. Terima kasih yang tak terhingga juga kepada semua kerana sentiasa memberi sokongan, semangat dan nasihat sepanjang menghadapi saat-saat getir ini.

Moga Allah beri yang terbaik untuk kami demi membahagiakan keluarga yang selalu mendoakan kami. Ameen.


23 Januari hari lahirnya..


Hari ini juga hari penting dan 'special' untuk sahabat saya. Sepanjang 6 tahun setengah di sini, saya dikurniakan sahabat yang sangat dekat di hati. Kami kuliah sekali, kelas Al-Quran sekali, bahkan di dewan peperiksaan juga sekali. Angka gilirannya 1650 dan saya 1651. Banyak kenangan kami bersama, tidak mampu bercerita. Orangnya lincah, baik sekali. Pemurah dan sangat menyenangkan hati. Bait kata dan bicara, menyedarkan diri. Alhamdulillah, syukur pada Allah memberi sahabat yang baik untuk perbaiki diri.

Moga Allah berkati teman saya ini. (^_^)
Uhibbukifillah. Abadan abada.. Biiznillah kita berjiran di Syurga nanti.

0 comments: