BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, January 05, 2013

Hadiah berharga di Jubli Perak'

5 januari 1988

Mengimbau detik itu..25 tahun dahulu..T idak kutahu bagaimana peritnya seorang ibu melahirkan anak seberat 2.8kg ketika masih di perantauan, ditemani seorang ayah yang pengasih di sisi. Kini, bayi itu sudah dewasa, sedang mengandung cucunya pula. Sungguh aturan Allah itu Maha cantik. Hadiah yang tidak ternilai daripada Allah adalah dengan kewujudan mereka. Tanpa mereka siapalah saya. Ditakdirkan pula saya ditemani seorang adik lelaki dan 6 adik perempuan. Comel dan karenah yang pelbagai mewarnai hidup saya. Tidak putus saya mendoakan mereka. Moga syurga milik kami semua.

Sehari sebelum 5 Januari 2013

Allah hadiahkan kehadiran sahabat yang disayangi. Memasak Laksa Johor kami persetujui, dimeriahi lagi dengan kehadiran rakan seperjuangan dan adik-adik sepengajian yang dikasihi.

5 Januari 2013

Pada tarikh ini, tahun ini Allah hadirkan lagi insan baru, di dalam hati dan di dalam diri. Siapakah mereka?sudah pasti suami yang dicintai dan 'anak' yang dikasihi. Tidak pernah disangka, pada 5 Januari, ketika saya berkelana sendiri di bumi Mesir ditemani rakan seperjuangan tanpa suami, Allah lapangkan rezeki dan masa  suami untuk menziarahi saya di benua afrika ini. Subhanallah.. sebuah lagi hadiah tidak ternilai. Syukur!

Saya tersenyum.. masihkan saya tidak bersyukur?

0 comments: