BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, June 06, 2013

Catatan Bunda: 39 Minggu- Bila-bila sahaja bergelar Bunda. Ya Allah bantulah dan mudahkanlah!

Alhamdulillah Hari Khamis hadir lagi. Syukur masih dapat menghirup udara segar hari ini bersama suami tercinta. Alhamdulillah beliau off, adalah peneman kita kan baby.

Seperti biasa, diari kehamilan dibelek. Ada nota ringkas di sediakan mengikut minggu kandungan. Nota minggu 39-40;

'Bayi anda sudah bersedia untuk dilahirkan. Bayi sudah kelihatan sangat comel sekarang disebabkan lemak yang terbentuk di bawah kulitnya. Lapisan lemak yang terbentuk ini penting untuk mengawal suhu badannya selepas dia lahir.

Kulit bayi anda sangat halus dan lembut. Berat bayi adalah sekitar 2.7kg-3.2kg dengan panjang sekitar 50cm. Tahniah diucapkan! Pada saat ini, bila-bila masa sahaja anda akan bergelar seorang ibu!'

Subhanallah.. Bila-bila sahaja bayi akan melihat dunia. Gementar juga ni. Sudah rasa sakit tapi tidaklah sekerap mana. Keliru juga dibuatnya kerana masih mampu tolerate kesakitan ini.

Doakan ya semuanya selamat, lancar dan kami sihat. Maafkan salah silap saya sepanjang kalian membaca blog ini. Maaf juga khusus pada suami tercinta, Ummi Lek, Ibu Abah, adik-adik tersayang, keluarga, sahabat-sahabat, pendidik dan rakan yang mengenali diri ini. Mohon halal semuanya. Terima kasih juga atas nasihat dan doa kalian selama ini. Apapun doa kalian masih diperlukan (^_^)

2 comments:

cairo student said...

kak sha... nanti post gambar baby kat blog atau fb.. buat tatapan org jauh.. :)

semoga Allah permudahkan urusan kak Sha.. :)

take care, fi amaniLLAH.

sinar_islami said...

InsyaAllah.. :) FB tu semestinya. Untuk sahabat dan kenalan terdekat tatap. Lagi-lagi orang jauh :)