BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, June 04, 2013

Catatan Dr : Perjalanan Panggilan Cinta (Kerja Ibadahku)


Alhamdulillah thumma Alhamdulillah.

Setelah lama menanti, Alhamdulillah hari ini sudah dapat surat panggilan untuk mula bertugas sebagai pegawai perubatan gred UD41. Tersenyum saya sendiri..

.....................................................

Sungguh urusan demi urusan selepas selesai imtihan itu panjang juga. Pada awalnya saya perlu pendapatkan surat sokongan pengajian beserta credit hour, transkrip peperiksaan dan surat pengesahan tamat pengajian daripada pihak universiti untuk memohon jawatan di laman SPA. Kemudian wajib melapor diri pada JPA, MMC dan KKM. Setelah itu berbekalkan Sijil Perakuan Sementara Perubatan dari MMC bermulalah gelaran Dr di hadapan nama setiap pemilik sijil ini. Allah.. Allah.. Berat sungguh rasanya. Alhamdulillah 14 Mac saya memiliki sijil ini. Selagi tidak terjun ke bidang praktikal, status Dr itu tidak benar-benar meninggalkan kesan mendalam buat saya. Tanggungjawab belum digalas dan belum terjun ke medan sebenar.

surat, sijil dan resit untuk urusan kerja

Menanti dan menanti, akhirnya panggilan telefon dari SPA diterima untuk ditemuduga pada 10 April 2013. 



Alhamdulillah lulus dan surat tawaran jawatan dari SPA pula tiba pada 2 Mei dan hari ini pula terima surat pengesahan jawatan dari Kementerian untuk mula bertugas pada 10 Jun dengan mengikuti Program Tranformasi Minda. 



Sungguh berbunga hati ini kerana saya dipanggil, walaupun sebenarnya saya perlu membuat penangguhan untuk berkhidmat kerana saya dijangka bersalin pada 13 Jun. Saya masih gembira walaupun tidak dapat pergi kerana saya tahu Allah benar-benar merancang apa yang terbaik untuk hambanya. Apatah lagi saya masih akan berubah ke fasa baru kehidupan walaupun bukan alam kerjaya. InsyaAllah alam kerjaya itu bakal saya tempoh sebaik sahaja stabil, berstamina dan dengan niat serta semangat yang jelas dan berkobar-kobar.

Doakan saya ya semua! Jazakumullahu kheiran kathira (^_^)

2 comments:

sh husna said...

saya bedebar debar juge nie...

sinar_islami said...

me to Dekna :

Hehe.. Apatah lagi Along..

Ikut hati ni, nak je kerja dan bersalin dengan selamat. Hehe tamak orang kata, Nak dua cabaran serentak.

Doakan Along ya wahai adik perantauku..