BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, January 05, 2014

Umur dunia: 26 tahun satu kesyukuran

Tiada siapa tahu sampai bila dirinya akan hidup. Begitu juga dengan ajal, tiada yang tahu bila akan menjemput. Hatta saya yang sudah berusia 26 tahun pada hari ini seakan tidak percaya, sudah 26 tahun? Pejam celik pejam celik. Meningkat sudah usia. Oh, sungguh terasa tua.

Alhamdulillah ketika menjejaki usia inia, terasa lengkap sudah diri dan sebahagian keperluan dalam mendirikan agama. Sudah bergelar isteri, sudah bergelar ibu dan sudah bergelar Dr. Mencabar tapi menarik dan perlu sentiasa muhasabah.

Setinggi kesyukuran dirafa'kan kerana Allah masih memberi peluang untuk menambah amal. Makin meningkat usia makin bertambah tanggungjawab. Allah Allah, pasti banyak perkara yang akan di soal. Apapun harus bersyukut dan terus positif mengharungi kepayahan dan kesenangan dunia. InsyaAllah akhirat sebaik- baik tempat kembali.

Di kesempatan ini, ingin ucapkan terima kasih yang tak terhingga pada ummi dan lek yang mendidik diri dari kecil. Syukran ya zauji kerana menjemput diri menjadi isteri. Terima kasih pada adik- beradik yang selalu mendoakan diri dan kepada semua yang mengenali, moga Allah berkati kalian semuanya. Salam ukhwah dan mahabbah daripada saya di hari yang indah ini.

1 comments:

Al-Manar said...

A doctor, and at 26 you have a child, one of possible many. At your current age I was a bachelor workig on an island. At her 26 my life partner gave me a daughter, and today, her first son, (my first grandson,) is about ready to go to university! That is the passage of time.

Look ahead with confidence and with a slowly burning desire, to serve yourself, your family AND mankind (kerana Allah). Then one day, as I do now, you will realise how beautiful and perfect has been HIS plan for us all. Look around, occasionally with envy, perhaps, but learn from your elders. They may not be doctors but they have had years behind them, the real wisdom in all of us.