BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 09, 2017

JANGAN SAMPAI UMMI LEK TIADA



๐Ÿ˜ข sedih, sunyi... lalu bilik Ummi Lek tidur semalam. Tiada orang..

Sunyi sepi rumah, apatah lagi anak-anak tidur.

Tu baru Ummi Lek dan adik-adik pulang dari bercuti di rumah kami..

Kalau lek ummi betul betul tiada apa perasaannya..
.
.

๐Ÿ˜ฅ pasti pasti sangat sedih..
-----------------------------------------

-Pemberian kasih sayang-

'Nah Along ambil ni' beberapa helaian dihulurkan..

'Eh Lek takpe, tak yah. Along ada.'

'Takpe Along guna untuk makan-makan kami di sini.'

Ya Allah telitinya Lek. Nak menangis saya. Sebab apa, sebab saya tahu susahnya cari duit. Mungkin Lek pun tahu cabaran zaman berkeluarga. Apatah lagi, bukan senang nak bagi kesenangan yang kita ada pada orang.

Disebabkan itu saya mengingatkan adik-adik saya tentang peluang yang hanya ada sekali..

Kita mungkin rasa selesa sebab Ummi Lek kita ada. Mereka tak biarkan pun kita kelaparan, pakai baju compang camping sebab diorang usaha untuk selesa. Benda yang kurang penting pun diorang tolong belikan.

Jadi, selagi masih bujang. Ada masa, tolonglah mereka dari sisi yang tak perlu keluarkan modal.. Tak pula mak ayah suruh kita kerja selagi belum sampai masa..

Ribu raban dah habis untuk kita..
Mungkin adik-adik bongsu saya tak sempat pun bagi duit pada Ummi ke Lek nanti, jadi berkhidmatlah di masa sekarang tanpa berkira. Sebab kita tak tahu juga amal mana yang dikira masuk syurga.

Sebelum terlewat.. Lakukan sesuatu yang kamu rasa Ummi Lek suka walaupun sekejap.

Nanti kita dah ada anak, tahulah macam mana suka duka menjadi isteri dan ibu. ๐Ÿ˜‚ anak mencebek kita kena juga senyum, anak senyum kitalah yang senyum sampai ke telinga..

Rahim Ummi kita masih berbekas..

Maaf, Along memang emo sikit kan.. ๐Ÿ™ˆ

0 comments: