BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 13, 2009

::Doakan Doakan::


Bangunlah wahai mujahid dan mujahidah teruskan perjuangan Ammar mudah-mudahan ALLAH menjemput Ammar yang disayangi untuk menguatkan semangat dan cinta kepada ISLAM dalam rangka untuk mendidik dan berbakti~ UMMU AMMAR

Lirik & Lagu: Aphique
Vokal: Copuk
Susunan & Suntingan Video: HafizAdam
Video Asal: Ikmal, HafizAdam
Gambar: Ahli Beit Ammar & Anas
Penerbit: Gen6 Mdcairo

updated news from msia 14 June 2009 :: sini dan sini



21 comments:

criestz said...

ea ak smpt tgk brite nie..
ak kt dpn tv time tu hehe..
xpe kak pah nnti ak rkp pngebumian ama kt cni..
n ak boh dlm blog ak k..
boley kowg lak tgk ape y brlaku kt sini..
tke cre ahh..
ama.. ak rindu lg kt ko la..~

sinar_islami said...

ana nantikan..syukran ya..
semua org sedang dan terus akan merindui arwah...

pe0ple call me ihsan said...

besh nye ama..
rmai sgt y d0akn die..
im pr0ud t0 be his frend..
frever..
ama watch us fr0m jannah =)

Farid Rashidi said...

Assalamualaikum,

Moga Allah memberkati dan merahmati roh beliau lalu ditempatkan bersama para solehin. Amen.

sinar_islami said...

ameen..moga seluruh alam mendoaknnya

n_akn said...

sha...
ana baru smp umah..
balik dari pengebumian ammar..
sedih sangat rasanya..
apa2pn, semoga kita diberi kekuatan utk meneruskan perjuangan ini..

sinar_islami said...

ameen...
insyaAllah..
doakn..sama2 doakn..
dia pergi dengan meningglkn sesuatu yg besar untuk kita renungkn ttg hakikat kehidupan...

updated from msia:: 14 june 2009

Selesai proses pengkebumian lebih kurang jam 7 pagi ..sebaik sahaja kambus tanah,hujan renyai turun,langit tidak berawan kecuali dikatakn di atas kubur arwah..hujan rahmat..yg dtg dlm 500 org dan mungkin lbih..jenzah smpi penang 4.45 pagi dari klia

(subhanallah,Allah muliakn arwah semasa hidup dan sesudah tiada,kita doa dan terus doa)

n_akn said...

ramai yg datang sha..
mungkin lebih dari jumlah itu..
sememangnya hujan rahmat..tiada tanda2 seperti nak hujan pn..after a while, hujan pon berenti..subhanallah..

syahr said...

moga jannah miliknya dan milik kita semua....

criestz said...

sy bwu blk dr kebumikan ama..
sy ade tngkp gmbr..
kak pah nk tau x..
time nk bukak keranda tu..
y ade brhmpirn jenazah adelah keluarga trdekat
ahli bomba n juru kamera tv..
y laen diminta keluar..
tp ntah mcm mane diowg xpwasan kan sy n xsuruh sy kelur pon..
pastu sy join juru2 kmera tv tu..
jd selain jru kamera tv tu
saya je satu2 nya y ade brhmpiran jenazah n dpt rakam saat2 pembukaan keranda..
smpai lah dpt tgk muka allahyarham..
mcm 1 keajaiban sy trlepas dr disuruh keluar..
sbb trlalu pdt ruang tamu..
sy brsyukur sgt2
dan alhmdulillah cume sy sorg je y dpt tngkp gmbr 2 tu slaen jrcam tv tula.. sume kwn2 trmasok lah madek pon nk kn pic2 tu..nti sy send kt kak pah k..
n bley grad dr blog sy =)
alhmdllh rmai juga shbt

Humayra' said...

assalamualaikum..
moga ukhtie terus kuat di sana..
ammar would like u and the rest of his friends to go on, trying to uphold this deen, with, or without him. he'll watch u from far, so let his strife and spirit live on. focus for ur exams.. ada exam lg x skrg ni?

ana di sini sentiasa mendoakan ukhtie dan shbt2 nya yg lain terus tabah..

btw.. saif mcm mana? risau juga dgr berita dr sini, sbb ana dlu classmate dia.. i'll always pray for all of u. stay strong, ya ukhtie.. may Allah help u thru all of this, and make u closer to HIM..

sinar_islami said...

me to neah dan criestz::
beruntung antum dpt saksikan..
syukrn atas perkongsian penglmn ke sana..
insyaAllah besar pengjrn kita dpt..

me to humayra'::
syukran ukhti doakn kami smua..
terus doakn ya..
mga Allah permudhkn urusn anti jga..

Sama2 la doakn keadaan saif..
doakn dia segera pulih..
berat ujian ni utk dia..
InsyaAllah ramai yg support dia ukhti..
kami semua syg shbt2 kami..

MuNsYi^SaMa said...

Jazakillah for the vid. just got back from program haluansiswa in n9. couldn't attend the solah jenazah in Penang. But we manage to perform solah ghaib.

We've du3a many times. and we are going to continue several times more. We'll not give up till we are at the same level as my dear friend, Ammar. We'll continue his job, Insya Allah.

criestz said...

whts hppnd to ammar we learned tgther n news bout ama hear tgthr c0z ama is our buddy ait..
ama is mean evrything to me..
i feel like a empty cup without ama..
alhmdllh i still hve cgu norizn n cgu mai.. they b0th alwys mke me bcme m0re str0ng thn b4..
i still miss ummi n ama til when i dunn0~

sinar_islami said...

Me to MuNsYi & Criestz::
May Allah bless his soul &
May Allah bless both of u too..
Keep on praying..
And let continue his work..
we should try our best..

Farid Rashidi said...

Salam,

Saya rasa inilah kali pertama berlaku kematian ke atas pelajar perubatan Mesir. Jadi ianya memberi impak yang agak besar.

Apapun, segalanya kita perlu bersabar. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Insya'Allah.

criestz said...

see dis b0th vdio..
make me think b0ut ama..
n it mke me misss ama ~

sinar_islami said...

me to farid rashidi::
ameen..harap kesan yg ade ni membwa seribu satu perigtn dan seribu satu perubhn...

me to criestz::
=) rindu seorg shbt...

misa'e said...

nope..actually b4 ni ada je pelajar perubatan Mesir yg meninggal dunia..

masa tu kita tak datang sini lagi..

batch abg haikal kalo tak silap..

cuma bnd tu x dapat liputan meluas..wallahua3lam


-semoga Allah merahmati allahyarham ammar-

misa'e said...

kak Pah, rindu r tgk video tu

sinar_islami said...

=) syukran kak rem ats pemberitahuan tu...

rindu ke spa..rindu ke ana tak pe..
lama tak singgh umah antum...