BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, December 09, 2008

Aidiladha 1429H


::Kullu 3am wentu Bekheir::


Alhamdulillah Alhamdulillah, Allah masih temukan dengan hari bahagia ini.


Dalam Kerinduan::

Sembang-sembang sebelum raya bersama umi tercinta::


" Rindu Ummi pada Mekah tak terubat lagi, rasa nak pi lagi macam tahun lepas. Umi & Lek saja bagi nama kat tabung haji, saja Ummi nak test..Along tau..turn umi kalau ikut tabung haji 2000 lebih..Biiznillah lambat la jawabnya..Ummi umur 6o lebih dah tym tu.. ade lagi tak tahun tu ntah..yang pasti Along pun dah 30 lebih"


Tersenyum sahaja daku mendengarnya. Tua dah anak umi tu...He2..Mereka bertambah rindu untuk pergi semula, daku mula masih mengharapkan di panjangkan umur agar sempat melangkah ke sana...Ya rabb izinkan yang terbaik buatku...

Aidiladha 1429::

Ukhwah dieratkan, majlis dimeriahkan


Berbalik pada raya tahun ini, mabruk diucapkan pada ajk pelaksana Qurban dengan temanya yang gah ~Pengorbanan manifestasi kehambaan~ fuh sungguh menusuk dan panahan tema itu tepat mengarah ke lubuk hati, ibarat sinar keinsafan menjalar dalam diri...

Walaupun tempatnya nun jauh di sana...Haiyu Asyir menjadi pilihan..tetapi sesekali tidak mematahkan semangat ahli untuk sama-sama turun padang memeriahkan hari mulia ini. Maka benarlah Islam itu agama persaudaraan kerana keterikatan akidah lah yang mampu menyatukan mereka.

Alhamdulillah, kalimah syukur pasti menghiasi bibir majoriti ahli kerana 4 ekor unta dan 14 ekor kambing berjaya ditumbangkan. Moga binatang sembelihan ini menjadi tunggangan di syurga kelak. Setidaknya mohon Allah terima amal soleh ini hendaknya. Rasanya biarlah gambar berbicara. Akhirul kalam, salam mahabbah dan salam kemaafan buat semua teman dan mereka yang mengenali diri.

~Where is my snow white?~

Snow white bunting rupanya...


Allahuakbar..Allahuakbar..Allahuakbar..wa lilla ilham

semangat ikhwah melapah~kredit to camel~


~riang ria kanak2 ini menghiris daging~

Kullu sanah wentu toiyibah

7 comments:

Dr Amad said...

Waa tomey ye show white..hik3. Salam aiduladha ukhti...

dr.radzi said...

salam aidiladha....teringat mak kat umah gak. huhu...

sinar_islami said...

:) slmt hari raya aidiladha juga
kuluu 3am wentu bekheir

semua pasti merindu kampung halaman kan

umaralfateh said...

syoknya kambing2 comel..

raya haji di sini hanyalah di dalam kelas..

('-')

sinar_islami said...

moga Allah limpahkan antum kemudahan dan kesenangan di kemudian hari...
mungkin itu pengorbanan yang dicari..

sis~ said...

Meriah.. ^-^

sinar_islami said...

mmg meriah..mengenangkn hakikat pengorbanan