BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, May 01, 2008

~Rintihan Hamba~

:: Ya Allah::
~Rintihan Hamba~

Kucari damai,
Disamping teman-teman..
Namun yang kutemui,
Hanya kelalaian..

Kucari seorang insan
Untuk mengisi hatiku..

Namun yang kutemui,
Hanya kekecewaan..

Kucari damai,
Disamping keseronokan dunia..
Namun yang kutemui,
Hanya kesengsaraan..

Bagai tersentak dari lena yang panjang,
Aku tersedar apa yang kucari ada pada

Cinta agungMu Ya Ilahi..

Dengan-Nya aku merasa bahagia,
tiada lagi kutemui kecewa..
Damai yang dicari kini kumiliki,
Resah yang menyelubungi tiada lagi,
Bila di hati cinta Allah yang menemani..

Berteleku aku ditikar sejadah
memohon agar umurku panjang,
Untuk aku terus merasai,

Nikmat cinta-Mu Illahi...

Tenang dan damai kurasakan,

saat berasa dipelukan kasih-Nya...
ibarat sang anak yang merasa aman,
Dalam pelukan kasih si ibu..

Syahdu kurasakan saat mampu merasa,
Nikmat bahagia hasil dari buah tahajjudku
Menyulam rasa menganyam bahagia

Saat mengenal cinta-Nya..

Kini kutemui apa yang kucari,
Dengan cinta-Nya aku perolehi
Kebahagian, kedamaian,
Jua ketenangan yang hakiki..

::nukilan::Ummi Syuhairah++Sahibah yg kukasihi moga Allah pelihara rasa cintaMu padaNya++

0 comments: