BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, June 28, 2010

Semakin dan semakin


Semakin hari semakin berharap

Alhamdulillah, semalam berlalu sudah peperiksaan bertulis. Pertarungan yang cukup sengit Sinar rasakan. Setiap soalan punya bisa tersendiri. Unexpected tu banyak sangat. Benarlah kata walid. Life as a doctor, mostly UNEXPECTED. It is a must. So apa nak hairan kan. Hehe, sebenarnya tak larat juga berendam dengan air mata dan tak larat juga mendengar komen kawan-kawan " You dah kurus la". Bukan ke Sinar memang kurus. Ops!!! Come on Sinar. Perjuangan harus diteruskan walau apa pun berlaku. Self control! By the way, Jazakumullahu kheiran kathira pada semua yang sentiasa memberi kata-kata semangat, samada secara langsung mahupun tidak, melalui sms dan juga panggilan. Terharu sebenarnya. Moga Allah berkati kalian.


Tutup kisah peperiksaan bertulis dan kita buka pula kisah peperiksaan lisan dan amali yang akan bermula 2 hari lagi. Tak dapat nak bayang juga macam mana keadaan nanti. Cuma akan terus berusaha dan berusaha hingga ke lubang cacing (^_^) Doakan ya. Cacing pun takut tengok Sinar kot. Ke terbalik?

Semakin dihitung hari semakin berharap agar pelangi muncul. Doakan Sinar lulus semuanya. Berharap menjadi insan yang cemerlang dunia dan akhirat. Hanya Allah yang mampu menyempurnakan harapan saya. Doa dan terus doa. Ya Allah berikan yang terbaik untuk imanku.

Semakin hari semakin rindu

Kira-kiranya seminggu sahaja lagi peperiksaan akhir pula akan tamat. Sementara menunggu peperiksaan lisan dan amali, Sungguhlah Allah menguji hati ini. Membuak-buak dah kerinduan di hati. Terbayang-bayang wajah walid, umi dan adik-adik. Tergiang-ngiang suara Wan dan Tokki yang suka melayan Sinar.


Ceria bersama mereka...

Tak sabarnya...Doakan semuanya selamat dan berjalan lancar. Malaysia, wait for me!

12 comments:

Atiqah said...

insyaAllah sha, i know u can do it..

pray a lot..its ok to cry sometimes, because it helps us (women) to become stronger and stronger everyday.

Allah will help u

sinar_islami said...

Thank you Atiq..
your words make me smile again..(^_^)
May Allah bless u..

aeshah said...

xpe...kurus2 nnti ana belanja mkn bg gemuk balik hehe...moga dipermudahkan sha, u can do it!

sinar_islami said...

me to aeshah:

Doakan ana ye..really need your du'a
wah..ini buat ana terharu..
Nanti kita gi makan-makan ye..ana pula belanja..
kalau gemuk susah pula..hehe..
nanti ada orang nak cubit..

ARMS said...

sha....
all da best..
bittaufiq wannajah...
we're waiting for you here...



.:: malaysia berbicara ::.

Lek said...

Jadilah walaupun kita mati pun , bukan cacing malah bumipun malu untuk memamah kita....

sinar_islami said...

me to arms:

Syukran ukhtie..
Tak sabar nak jumpa anti dan shbh2 lain..(^_^)

.:Mesir dilanda RIndu:.

me to Lek:

=) pastinya amal kita pun kena melambung tinggi..
moga kita dimuliakan disisi-Nya..

SiNaR cAHaYa pErtAma said...

bittaufiq wannajah kak sinar..

Nnt blk msia mkn bnyk2 kay!
waA.. mahu pulang ke msia juga!!

haway mutasawwil said...

bittaufiq.bilo balik nih?

sinar_islami said...

me to Sinar Cahaya Pertama:

Syukran ukhtie..
Semestinya..akak dah buat senarai makanan dah ni..hehe..
Jom la balik.. boleh akak belanja makan..


me to haway mutasawwil:

Jazakallahu kheir..
InsyaAllah 11 julai. Doakan semua selamat..

EdAlia said...

Salam,

Terus berusaha, ukhtie.. Suatu hari nanti ukhtie akan kenang balik semuanya dengan senyuman.. =)
Yeay, tak lama nak balik Malaysia dah.. Semoga semua urusanmu dipermudahkanNya.. chaiyok2!

sinar_islami said...

Salam EdAlia...

Such a nice words... (^_^)
Jazakillah ukhtie...
Moga akan terukir senyuman dibibirku...
I'm counting the days...Malaysia oo Malaysia