BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, May 27, 2009

Kenapa..??


Kenapa...???




Kenali Hati, Rasai hati, Hidupkan hati, Suburkan Hati. Tenangkan Hati, Insyaallah Kebahagiaan dimiliki. Kehidupan adalah satu LAKONAN yang perlu DILAKONKAN sebaik mungkin. Ayuh jadi pelakon terbaik di hadapan Allah dengan tataterbit pelakon yang mengambil hukum dan aturan "Pencipta Skrip Agung"

Dialog hamba dengan Rabb-Nya...Dimana letaknya cinta sejati...Dialah pemberi jawapan yang menenang hati...

KENAPA AKU DIUJI?

"Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta. " (
Al-Ankabut ayat 2-3 )


KENAPA AKU TIDAK MENDAPATKAN APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. "
(Al-Baqarah ayat 216 )

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang-orang yang beriman. "(Al-Imran ayat 139 )

BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?

"Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung. "(Al-Imran ayat 200)


Jadikanlah sabar dan solah sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu'.(Al-Baqarah ayat 45 )


APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu'min, diri dan harta mereka dengan memberikan surga untuk mereka. "(At-Taubah ayat 111)

"Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Ilah selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal."(At-Taubah ayat 129 )

Sungguh Allah la pantas untuk kita dekati, saat gembira, saat duka, saat rindu bahkan dalam setiap saat..Ya Allah..Engkaulah Cinta Sejati, Engkaulah Rindu Hakiki

12 comments:

inoue said...

wah..........pendekatan yang sungguh menarik.....

sinar_islami said...

yg menarik tu kan kalam Allah..
(^_~)

::Our greatest glory is not in never falling but in rising every time we fall::

Mengejar redha Illahi..Ayuh!!

lyanna said...

mmmm...

kita ada Allah..

have faith-berusaha-leave the rest to HIM..

Allahumma inna nasaluka khairan najah~!

sinar_islami said...

Kita ada Allah..

Syukran kak lyanna ats igtn & smsnya..Allah yubarik fik

Faiza a'zamta fatawakkal a'lallah..

MuNsYi^SaMa said...

lame tcari2 ayat Al baqarah:216 itu. br ketemu. jzkillah. keep writing k.

sinar_islami said...

Alhamdulillah..
Ayat yang menyedarkn kita hakikt hamba~
Tak semua yg kita mahu adalah baik untuk kita..

InsyaAllah..doakn sllu..

Farid Rashidi said...

"Dugaan dan ujian itu lumrah kepada manusia, kita tak perlu takut menghadapinya..namun apa yang lebih menakutkan ialah hilangnya kekuatan menempuh semua itu"

sinar_islami said...

syukran..Tak terkata..insaf..
Mga Allah sentiasa memberi kekuatan buat diri yang lemah ini..

Ami Farhani MNA said...

persoalan kenapa..
hanya Allah yg punya jawapannya..
kalau manusia sekadar mempersoalkannya tanpa mengembalikan persoalan itu kepadaNya..pasti hilang arah kan..

sinar_islami said...

betul..sangat tepat ami..
syukran ukhti mengingatkn..
manusia suka mempertikaikan..sepatutnya malu la kita sebagai hamba..
kuhadiahkn tulip buat mu..dan extra doa.. =)

lyanna said...

^---------^

nak tulip jugak-nak yg kat taman!

good luck pharma-doakan kkyana jg

sinar_islami said...

Jom...kita pegi.. ^-^
excited smpi slh komen ya..
btw all da best juga..byk betulkan ubat2 ni yg minta dihafal.. :)
bukan diminta...mmg kena igtkn pun..
ayuh2 jgn kibarkn bendera lagi...
harus terus berjuang..!!