BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 07, 2010

Buat Anak-anak Januari

Setinggi-tinggi kesyukuran dirafa'kan kehadrat Illahi kerana limpah kurnia-Nya masih diberi rasa mahabbah dan rasa cinta pada-Nya dan pada mereka yang berada di sekeliling mahupun jauh di mata hatta yang Sinar kenal sesaat cuma. Moga Allah terus menanam rasa cinta dan kasih pada Kalian kerana Sifat-Nya juga Maha Pengasih dan Penyayang. Moga dijauhi rasa benci dan rasa dengki. Kita bukanlah terasing tapi kita Satu entiti.

Alhamdulillah sudah 22 tahun 2 hari Sinar hari ini bahkan ikut bulan Islam akan lebih tua lagi. Jangan dihitung sahaja tapi amal entah ke mana. Insaf insaf. Doakan ya. Namun di hari lahir baru-baru ini, semua ucapan daripada insan yang dikenali diharapkan menjadi doa yang mematangkan diri untuk menjadi insan Rabbani. Hari ini Sinar 'membekukan' diri di dalam rumah. Cuaca pun sunguh dingin. Muhasabah dan muhasabah. Buku Novel Sejarah Abu Bakar menemani dan beberapa kerja harus diselesaikan. Di celah kesibukan kita dinihari, kita sedar atau tidak, kita peduli atau tidak, rupanya, sedang enak kita di rumah, sahabat-sahabat kita di Palestine terus diasak. Negara yang aku diami seolah tiada peranan. Kenapa? Kerana rasa cinta mereka pada saudara mereka sudah TIADA. Yang ada KEJAR KUASA. Moga Allah buka pintu hati mereka. Sungguh hina rasanya bila Allah cabut kemuliaan daripada kita. Kita mungkin gah di mata manusia tapi pada pandangan Allah HINA. Adakah lagi kemuliaan buat manusia yang bencikan keamanan. Na'uzubillah. Ya Allah jauhilah kami daripada rasa hati dan perlakuan yang engkau murkai.

Hadiah paling istimewa adalah mahabbah, kasih sayang sesama insan. Kita akan tenang. Tiada kegelisahan. Ya Allah, pilihlah kami untuk menjadi tetamu dalam penuh ketaatan dan patuh pada-Mu.

Sinar nak kongsi satu hadiah dengan semua. Pada pagi 5 januari di dewan kuliah, Sinar dapat satu kotak dari seorang sahabat yang Sinar sayang. Tapi bukan sekadar kotak. Isinya penuh kasih sayang dan satu peringatan berguna buat diri. She really make be burst into tear. Jazakillah ukhtie.

Kadangkala kita rasa kita kesunyian, tapi dalam kita kesunyian, ramai teman yang mengingati sebenarnya.

Nak tahu apa isinya...Jom kita buka


Tengok tu...Ada 2...Simbolik...

Menyentuh hati...


Sayang nak makan waffer ni...

Syukran juga pada pemberi-pemberi hadiah yang lain. Moga Allah berkati kalian dan salam penuh mahabbah buat antum semua. Dikesempatan ini Sinar ingin mengucapkan Selamat Hari Lahir juga buat sahabat-sahabat Januari. Penuh planner Sinar dibuatnya. Hargai peluang yang ada ini untuk melengkapkan diri. Kita sangat diperlukan dan mungkin satu hari nanti tenaga kita perlu di medan perang. Kemenangan tidak berpihak di hati Muslim yang keruh imannya. Wallahu'alam. Terlalu kerdil untuk diri ini berbicara.




1 Januari Nur Sakinah Yaakob

5 Januari me & myself

6 Januari Siti Amalina Zakaria & Nur Madihah Kamalul Sahar

7 Januari Kak Nadiah Ghazali & Kak Hidayah Romazi & Wafa

8 Januari Radin Rahmah Radin Munawwir

10 Januari Balqis Asma Saidah

12 Januari Nik Noramalina Rozik

13 Januari Ramisah Aini

16 Januari Hilal Asyraf

19 Januari Muhammad Syafiq & Izzat Ibrahim

21 Januari Atikah Abd Razak

23 Januari Salihah Muda

25 Januari Syafaf Jumiran

27 Januari Aisyah Ruqayyah & Noor Amalina Jamal

28 Januari Nurulhuda Ahmad Sani

31 Januari Safiyah Ahmad Yusoff

Kredit to C's

"Moga tiap hembusan nafas yang Allah kurniakan ini terus dimanfaatkan sebaik mungkin untuk mentarbiyah diri dan membuahkan amal untuk dituai hasilnya di sana nanti"

"Ya Allah, tatkala hati-hati ini bersatu mencintai-Mu, bantulah sahabat-sahabat Palestina kami yang diasak saban waktu"

16 comments:

hoodsunny said...

Hebat2 anak2 januari.^_^
nenek ana, 'woman of substance' pun lahir bulan januari..

ana baru tahu tahun ini T-T

sanah helwa ~

sinar_islami said...

Moga Allah berkati nenek uda juga..

Moga Allah kurniakn kehebatan yg ada utk disalurkan kepada jalan yang benar (^_^)

Sanah helwa kembali...

Rose said...

I am much delighted to read the post

Website Developers India

[['izzat ibrahim]] said...

Terima Kasih..
19 january.

sinar_islami said...

me to rose:

=) u are most welcome here...

me to izzat ibrahim:

Afwan..Moga terus berbakti

Dr Amad said...

Selamat Hari Lahir yang ke 22...semoga terus bersemangat!

safiyah said...

sha,

31 jan..hehe
Smoga Allah berkati penulisan anti y bmanfaat..

sinar_islami said...

me to Dr Amad:

Ameen...Jazakallah ats ingtn
22 dah rupanya...

me to Safiyah:

Ana tak lupa anti insyaAllah...
Yang mana baik kita kongsi...

Faiza said...

Salam...Selamat hari lahir,dik :-)Moga Allah berkati umurnya, murah rezeki serta berjaya dunia dan akhirat,Ameen...Moga sentiasa berada di dalam pelihara serta rahmat Allah SWT...

Salam Maju Jaya

Sister Fillah:
-Kak Faiza UK-

sinar_islami said...

me to Kak Faiza:

Salam sayang buat akak...
jazakillah atas ingatan & doanya...
akak doakan sha sllu ye...
Takut tergelincir dari jalan yang lurus ini..Sungguh byk onak duri..

Salam mahabbah buat akak

criestz said...

hey lil cute angel...

HAPPY 22nd B'DAY!!!!!!!!!

Sorry I wasnt der to celebrate disprecious day

but im here wishing u de best in ur future endeavadour...

May this day will bring u lots of happiness and love

from people u surrounded with...

And 4jji gives u Rahmat and Berkat in life sharifah...

Again, HAPPY BIRTHDAY to u SHARIFAH NURUL HIDAYAH =)

sinar_islami said...

Syukran criest for the wish...

"lil cute angel"? (^_^) your words make me feel younger...but 22 make me realize that i wouldnt...

anyway thank you very much...
May Allah be pleased with you

ARMS said...

♥ 27 january ♥
terharunyer ingat gak....

huhu....22 years old??huhu...kejapnyer...

sinar_islami said...

InsyaAllah...
ana igt...
ni ana wish awal2...senang...
yeap..masa kejap je berlalu...

Pejalan Kaki said...

i sure do know whose writing that is.
awww~

i know this is a too late to wish for a birthday, but who cares anyway.

"happy birhtday, may Allah showers you with love and cares each seconds every day"

p.s. ni yg jeles ni dapat hadiah dari cik bulat tuuu !!

sinar_islami said...

jangan la jeles nienah
lagi jeles kome tu selalu sembang..
tu hadiah termahal tu dapat borak2 dengan cik bulat
rindu la nak dengar suara kamu...
Jazakillah uktie atas wishnya...
terharu masih ada ucapan hari lahir...
lagi-lagi dari orang Jordan...
May Allah bless you sis (^_^)