BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, September 27, 2010

Selamat Tinggal Malaysia

Fuhhhhh....Berdebu blog ini rupanya. Maaf ya lama tidak mengupdate.
Pejam celik pejam celik sudah 2 bulan setengah Sinar bermukim di tanah air. Beruntung sebenarnya dapat ke Mesir. Setidaknya lebih menghargai negara sendiri dalam banyak perkara.
Rindu keluarga
Rindu kawan lama
Rindu sekolah lama
Rindu makanan Malaysia
Rindu suasana Malaysia
Alhamdulillah majoriti kerinduan terubat walaupun tidak terubat sepenuhnya tapi tahun ini banyak yang Sinar sempat lakukan berbanding tahun lepas. Dapat bertemu sanak saudara, kawan lama dan tidak kurang penting pelbagai makanan sempat juga dijamah supaya tidak mengidam.


Kembali ditemani oleh mereka (^_^) Tunggu Sha ya...


Di saat akhir menikmati keberadaan di Mesir ini Sinar turut dilanda rindu pada teman-teman sekuliah yang sudah berada di Mesir. Walaupun sebenarnya rasa bersalah kerana agak lambat Sinar pulang tahun ini, Allah sudahpun menyusun beberapa peristiwa untuk Sinar renungi. Mungkin inilah peluang terakhir bersama mereka yang Sinar sayang. =) Siapa tahu bukan. Hanya Dia sahaja yang tahu.

InsyaAllah pada malam ini, Sinar akan pulang ke Meir dengan penerbangan Royal Jordanian. Mohon doa kalian semoga Sinar selamat sampai di ardul kinanah itu.



Akhir kalam, moga redha Allah bersama kita. Maaf pada mereka yang Sinar tidak sempat bertemu dan bertegur sapa.

ps: Alhamdulillah update juga. Ok tak Kak Iman Aisyah :) Kira halal la ye. Ok nak bersiap sudah lewat. Huhu... beratnya hati.

10 comments:

Atiqah said...

ya Allah sudah mahu pulang sahabat kite yg sorg ni..teruskan perjuangan awk kat sne dan doakan kte yg msh setia di bumi Malaysia ni..mudahan dpt menyusul jg 1 hr nnt...insyaAllah

Iman Aisyah said...

Rinduuu kamu juga=)

[ n_akn ] said...

sedeynyer...tak berpeluang lgsg jmp sha...huhu..

haway mutasawwil said...

maafla kak xpegi hntr akak.hehe.pastu ajat nk send msg@call b4 akak fly td.tp terlupa.tgk2 jam dah 10 lbh.skrg n akak dah atas flght kot.k

smoga najah di tahun 5
doakan frs gak di sini

wslm

Khazinatul_Asrar said...

Selamat meneruskan perjuangan di ardhul kinanah. Terkilan juga sbb tak sempat jumpa anti di Malaysia. Tak mengapa, mungkin ada aturan Allah yang lebih baik utk kita ;)

Semoga selamat perjalanannya ya,ameen. Selamat memasuki tahun 5! Mohon doakan ana juga di sini ;)

Iman Aisyah said...

ok sangat tu Sha=) Huhu. Baru perasan ada nama Iman Aisyah di atas tu bila baca 2nd time. Pagi tadi nak cepat2 baca. Semoga dipermudahkan semuanya di tahun akhir=)

sinar_islami said...

me to Atiqah:

Alhamdulillah sha dah smpi :)
Syukran tqah..
Sama2 kita berjuang, masing2 Allah dah tempatkan agar diri mampu berbakti pada Islam...

me to Iman Aisyah :

Hehe..rinduuunye..
Tahu je akak sibuk sebab tu saja nak tarik perhatian akak tu..

me to n_akn:

Ana tak jumpa anti ye?
Terasa cam jumpa je, dalam mimpi kot (^_^)
Huhu, mga Allah beri peluang kita bertemu di lain hari...InsyaAllah

sinar_islami said...

me to haway mutasawwil:

Takpe faris, mesti penat study tu kan..
Lagipun akak tau faris sllu je doakan keselamatan..Alhamdulillah slmt semua..
Semoga faris sukses sllu
sama2 tajdid niat selalu

me to Khazinatul Asrar:

Afwan ukhtie tak berpeluang ke jamuan raya anti..melepas ana..huhu
Alhamdulillah kita pernah jumpa kan..
kat mana la pula kita akan ditemukan..
Jazakillah atas ingatan..Selamat berjuang jga...

hood@sunny said...

Alhmdulillah 3ala salamatik~

hehe, doakan ana pula..
sambut ana tao! ^___^

sinar_islami said...

me to hood@sunny:

Oh, ana kena sambut ke..anti berat sangat la, x mampu ana..hehe..
Gurau je..
InsyaAllah ana doakan selamat sampai..
Bertolak 7 oct kan, so smpi bila?