BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, October 18, 2008

program sambutan pelajar baru


~PSMB~
15-17 oct 2008
DMAK

::mabruk semua::


Alhamdulillah selesai sudah Program Sambutan Mahasiswa Baru PERUBATAN 2008. Jutaan tahniah pada Ahli Jawatankuasa pelaksana PSMB.. Moga Allah balas jasa kalian. Tak terhitung kepenatan antum rasanya...

Kesyukuran juga dirafa3kan kerana Allah juga masih memberi barang waktu untuk mengenali insan baru..moga kehadiran antum menyemarakkan lagi proses pencarian ilmu di samping proses tarbiyah imaniyah terus berjalan.

:: Ahlan Ahlan Ahlan ila Misr ::


~Cik puan merasmikan~ade gaya :) tahniah REM

dan yang paling best dan menaikkan semangat adalah lagu temanya . Harapnya keadilan akan tertegak dengan kebangkitan para pemuda dan pemudi yang ikhlas berjuang di jalan Allah..Moga2 kitalah insan itu..


::Gelombang keadilan~::


Kan melangkah kaki dengan pasti
Menerobos segala onak duri
Generasi baru yang telah dinanti
Tak takut dicaci tak gentar mati


Bagai gelombang terus menerjang
Tuk tumbangkan segala kezaliman
Dengan tulus ikhlas untuk keadilan
Hingga pertiwi gapai sejahtera

Takkan surut walau selangkah
Takkan henti walau sejenak
Cita kami hidup mulia
Atau syahid mendapat syurga

Ya Allah kabulkanlah kerna itu jua harapan kami.. Semoga terbit kesedaran bgi semua yang terlibat menjayakan program ini..bukan suka2 tapi penuh seribu harapan agar kita beroleh mutiara disebalik debu-debu yang ada..InsyaAllah aktiviti sudah menarik cuba tunggu kita digestkan apa yang ingin di sampaikan di ardul kinanah ini...

~si buta dibantu si celik ~

:: kombinasi kerjasama antara intipati meraih kejayaan::

++Duhai diri dan adik yang dikasihi++

Ingatlah tanpa Allah hidupmu sia..tanpa teman hidupmu sunyi tanpa bicara..tanpa teman takkan mampu kau hidup sendiri..tambah lagi jika kau terus menyisihkan diri dari Rabb yang menciptakan diri mu.. justeru jangan terus butakan hatimu . Biar buta mata tapi hati terus di sinari hidayah dari pemilik Nur tertinggi.. namun syukur seadanya jika nikmat pancaindera dikau cukup sempurna..syukurlah seadanya.. dan terus, terus mencari kebahagian hakiki bersama-sama temanmu disamping jihad mencari ilmu..

~Salam mahabbah buat semua~

6 comments:

Dr Amad said...

Semangat-semangat...Semoga usaha dibuat mendapat balasan pahala dari Allah=)

sinar_islami said...

ameen Ya Rabb...

rem said...

nak nanes aku bace post ni sha..xtaw r nape..isk..isk..

btw,bace lirik lagu tu pon wat aku menangis..kenapa? ade byk sbb yg x dpt diungkaikn dgn kata2..teringt time pening2 pale nk pikir lagu tema yg sesuai

papepon,kemanisan berusaha menjayakan sesuatu program dapat dirasai di penghujungnya..siyes rindu saat itu~

sinar_islami said...

huhu..terharu lak ana rasa..
btw bangga dpt tglkan kesan kat hati rem.. ^-^

rem said...

hik2..mekasih..aku ni cepat tersentuh cket lebih2 lg kalo bab yg mengharukn..maybe sbb teringt pahit manis time sambut adek2 baru kot~sume tu kenangan


act buat keje xharap pape balasan,tp bile ade org yg ucap trime kasih kami btol2 rase terharu sbb rupe2nye ade gak org yg nmpk kerja keras serta menghargai kami..eh2 terjiwang pulak

sinar_islami said...

sapa tak nampak tu memang saje la rem..hehe