BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, September 30, 2009

Syawalku syawalmu


Salam Syawal buat semua...
Salam persaudaraan juga buat semua di luar sana, baik kenalan maya atau alam nyata...
Dan selamat berpuasa sunat bagi menambahkan amal yang sedia ada...

Mari duduk sejenak...Muhasabah kembali Ramadhan dan Syawal yang telah kita lalui. Jangan dibiarkan semuanya sia-sia...Tarik nafas kemudian fikir-fikirkan.....

Biar apapun, bagi Sinar kemeriahan syawal masih terasa walaupun masa kian berlalu dan saat ini Sinar sudah pun berada di ardul kinanah menanti pengajian yang bakal bermula 4 October nanti insyaAllah. Namun peluang beraya bersama keluarga tidak dapat dilupakan apatah lagi pelbagai ragam di pagi raya yang menghiburkan. Masa yang agak terhad membuatkan laptop dan Sinar berjauhan. Blog ini dibiarkan sepi seketika. Hatta Syawal di sini masih diceriakan dengan rumah terbuka, ziarah menziarahi dan tak kurang juga masing-masing sibuk mengejar puasa 6 di bulan ini.

Walaupun ribuan batu berjauhan…Malaysia masih dalam ingatan dan kenangan di hari raya bermain-main di fikiran…

“ Dapat duit raya markah A ke B ?” Tanya Fatin pada si kecil Salwa…terpinga-pinga pula orang besar mendengar ayat-ayat itu.

“ Apa tu?” pelik pula ade grading ni. Kami yang besar pula minta penjelasan..

“Kalau dapat 90 ke atas A la tu..Hehe” sambil mengipas duit raya. Berlagak sungguh.
“Oh ingatkan pekse je ade grading, tergelak kami mendengar celoteh anak-anak kecil pasal duit raya…

Tak kurang juga diri sendiri menjadi mangsa

“Along! Aloong ! Duit raya ! Nak duit raya “ diserbu kanak-kanak Ribena. Tak cukup tanah untuk melarikan diri dibuatnya. Tunggula 4 ke 5 tahun lagi.

Tak menang tangan dibuat mereka, nanti ade sesi bercerita, nanti ade jeritan duit hilang, nanti ade jeritan duit bertambah, nanti ada minuman tumpah, nanti ada sesi membilang. Macam-macam. Senang cerita tak lokek suasana dengan gelak tawa dan juga tangis manja… =) macam-macam ada.

Bagi berkongsi rasa...buat tatapan keluarga agar jangan lupa.. =) kukongsi gambar kita bersama...


~Saling bermaafan di pagi raya~

Salam Aidilfitri daripada kami sekeluarga


~Kami warga tua~
muda lagi sebenarnya =)


~Serba hijau ~

~Makan dulu sebelum pi raya~


Tak baik tengok je...Jom makan

Beraya di rumah Ayah Wo

Penat....

Sempat lagi baca VT

Beraya di kolam ikan keli milik Ayah Dee


Faiz! Tangkap jangan tak tangkap !

Ceria tapi sudah mahu pulang

Tok Ki sedih ye...hehe


:: Sekian sahaja daripada kami::

--->(^_~)<---

8 comments:

Atiqah said...

salam aidilfitri sha..
dh blk mesir ke?
la x smpt nk beraya bersama..bln puasa pun x jmp..

sinar_islami said...

salam aidilfitri kembali
maaf zahir btin..
Na3am ya ukhtie ana dh blk mesir smula...kuliah dh nk buka..
afwan jiddan tak jumpa..doa thn depan ade jodoh kita ketemu ya...

n_akn said...

salam sha..bkn ritu kata balik bln 10 ka?cepatnya balik mesir dah..=(

sinar_islami said...

tak la...bulan 9 la cik neah cumel..
hehe..nk sha lama2 kat msia ye..mai ganti sha kat mesir ni..
insyaAllah pnjg umur kita jumpa lagi...syukrn 4 evrythg...
kalau rindu tgk la gmbr tu (^_~)

hood@sunny said...

waaa serba hijau, ana pun tema hijau tahun ni :P

kuliah ana 6 hari seminggu~ sedih mode T-T

sinar_islami said...

hehe....wah we are geng la cmtu...
jom pakai tym raya haji lak..

kuliah 5 hari seminggu...
sedih mode..takde buku...
sama2 mendoakn..u can do it hood...
papepun...jom jadi insan bersyukur (^_~)

Abu Hannan said...

sememangnya agk sukar, oleh sbb tu Allah berfirman: "sekiranya dtg org fasik dengan menyampaikan satu berita, maka selidiki lah dahulu"

erm, apa yg kite tgk melalui tv, dengar diradio dan semua jnis media mmg dikawal oleh gerakan illuminati. terdpt beberapa cara bgaimana kerja2 sulit ini berlaku. klu awk bleh dptkan buku yg ditulis olh Dr. Sulaiman Noordin, sgt bgus skali penghuraiannya mengenai gerakan ini. Kelemahannya mgkin terletak internet. Yg paling penting sekali, kata-kata ini: " sejarah bukan terjadi kerana kebetulan sebaliknya ia dicipta dan berjalan mengikut apa yg dirancang"...

sinar_islami said...

syukran akh...
insyaAllah ana cuba dapatkan...
agk lemah dlm isu ini...

sejarah pula akan berulang dlm masa akan dtg sekiranya kita tak mengambil iktibar dri apa yg berlaku dan tiada perancgn untuk mendepaninya...