BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, July 30, 2009

::JaTiH::

~::Jaulah Tanta-Iskandariah::~
Biarpun tempatnya biasa- Suasana ini tetap luar biasa


Menerima kunjungan daripada sahabat lama semestinya menjadi kegembiraan buat kami di Mesir ini. Maka dengan keizinanNya jua kami mengembara hingga ke Tanta dan Iskandariah dalam 'dimensi' yang berbeza. Sungguh cantik penyusunan Allah mengatasi perancangan manusia itu sendiri. Manusia sentiasa ada lemahnya di sana sini. Perkumpulan kita pada hari-hari yang lalu diharapkan beroleh redha Allah dan pengampunan daripada-Nya.


24 Julai 2009


Tatkala mereka di Malaysia, Kami masih di sini

Kaherah-Tanta Kemudian baru ke Iskandariah

Kami menanti (^_~)

Akhirnya dia datang juga, tepat waktunya

Triffle yang lazat (^_^) Syukran tantawian



bergambar di tanta sebelum ke Iskandariah

Alhamdulillah selamat sampai di Alex, Mahattah Sidi Ghaber

"Eh , ramainya orang kat kedai tu, ade sale ke? Jom pegi nak !! "
"Tak yah la, malam dah ni. Baik isi perut"
"Lah gaduh rupernya"
"Tak jadi la. Baik kita menjauhi.. Jom pi makan yuk"

Banyaknya ikan terbang =)


Side dishes dah sampai, main dishes lambat lagi


Mampukah dihabiskan...Malaysia boleh!!

25 Julai 2009

Here we come!! serang!!

Teringat jordan ketika ini, mendamaikan.

Kak Hani, hati-hati !! Rindunya la, datang lagi ye.

Pemandangan ini tiada di Kaherah...leka pula tengok lautan yang biru

Next pit stop :: The Roman Theatre

kami yang punya !!

Siapa nak buat pengumuman, dipersilakan.

Ke Bibliotheca Alexandrina, Perpustakaan yang menarik.

Seni bina yang unik


Seronok kalau dapat study sini selalu


Susun atur yang kemas, terasa berada di bumi asing. Kecanggihan yang terserlah.

26 hb Julai
Destinasi terakhir~Montaza

Pintu masuk utama

Nak picnic, hidang-hidang ye...


Sahabat lain menghidang, sedap je dia ni calling (^_~)

Eh, dah siap? Apa lagi, jom makan!!

Istana Raja Farouk


~ All for One, One for All~
::Jazakumullah khairan kathira atas kerjasama dan sokongan yang diberikan
Afwan atas segala kekurangan dan kelemahan majlis dan diri ini::
Ya Allah satukanlah hati-hati ini dalam mentaati-Mu

sinar~islami
el-fahmy allay
:: status homealone ::

~Credit all pic to 2sis~

12 comments:

Atiqah said...

ish buat kte jeles je la.. xpe2 tggl 1 sem lg nnt kte lak fly g overseas..hehe..
by the way, jd ke reunion?..dhabit excited sgt tau dgr awk nk blk..

ARMS said...

jelesnyer...
sabar2 wahai diri...lagi 2 sem je...
kalu ada rezeki blh sambung master kat oversea...
huhu....
rindunye kat sahibah2 kat sana...

pasni faten g mesir,ummu hani= indonesia, fatimah abdullah=jordan..
huhu.....

n_akn said...

waa..
jelesnyer sha..
anyway, sha smp mesia bler?

erm..sorang2 shbh berangkat ke luar negara..
tinggal la kami2 ni di mesia..(",)

sinar_islami said...

me to atiq::

Hehe...jeles ye..
jom pakat2 fly..blh la ana round dunia ni ziarah antum..
Ye ke dhabit excited, terharu plak.
Jom la buat ana on je, tpi kena cari tarikh la..agk2 bila kome free, ana ni cuti (^_~)

me to arms::

pakat jeles smua ni..
insyaAllah kami doakn yg terbaik utk shbh2 smua..mga dibuka rezeki seluas-luasnya..
kat mana2 pun yg pentg tegakkan islam dlm diri.. =)

ps:: wah semua pakat p luar dri msia..ana ni lak teringn nk study msia..hehe..kita wat exchange pgrm la cmni..

sinar_islami said...

me to n_akn::

neah aritu sha jeles kome kumpul..skrg giliran kome lak..
InsyaAllah 3hb malam ni smpi msia..
Nak smbut ke? =)
Tak pe neah, kami akn pulang juga lihat antum..

SERVANT said...

huhu.. memang sangat jeles melihat gambar2 ini... Izzah, A'limah dan sahibah2 ku... RINDU ntuum semua!

hood@sunny said...

salam, weh nk wat reU... sedihnye x dpt balik lg (T-T)

sinar_islami said...

me to servant::

disebabkn kejelesan servant akhirnya drop jga comment dia..
=) kami rindu anti juga

me to hood::

jom2 thn depan kita wat reu dgn cik hood..
tok sah sedih2 cik hood ana kan ade..(^_~)
yg lagi utama Allah kn ade

syahr said...

cepat2...balik mesia...
nak wat reunion...
hehe...
pengarahnya:atiqah
penolong pengarah:nailah

n_akn said...

uish..
pe ni tiba2 melibatkan namaku...
pndai je aisy neh..

syahr said...

hehe....
:)
:)
:)
:)
:)

sinar_islami said...

me to syahr::
I sokong u syah..
orait apa?
Ni la shbt sha kan =)

me to neah::
terima la..suit dah tu